Sthlm fashionweek

Idag har jag sovit till 11, varit hos tandläkaren och satt in gummisnoddar mellan tänderna (jag kallar det high fashion) och till sist har jag besökt det härligt svettiga gymmet, idag var det tråkigare än någon gång annars. Ja, som ni mätrer har jag haft lite av en slappardag. Men ändå har jag inte hunnit det jag tänkt (bla kolla in alla kollektioner inför hösten) och röja min garderob. Någon som vill ge mig ett dygn som har lite mer än 24 timmar?

Jag skippade som sagt att kolla på höstens visningar 2010 utan kollade istället in kläderna som just nu visas på Sthlm fashionweek och blev lite intresserad av Filippa K:s kollektion. Och, ja inspirationen är ju uppenbar- såklart Phoebo Phillo hos Celine vilket betyder inga detaljer på kläderna, dova toner och avskalad omgivning. Cigarettbyxor byxor blandades med mjuka typiska Filippa K-kläder. ELLE:s Maria Soxbo kallade det ny minimalism men jag skulle vilja kalla det sportig minimalism. Jag tyckte mig iallafall se en ny Filippa K-stil. Och jag tror att det kan bli succe! Jag säger tummen upp för detta.

Här är mina favoriter från Filippa K:s S/S 2011:

De långa längderna finns i vår också

En damig beige klänning blandas upp med spotiga cyxlebyxor. Snyggt!


Jag skulle kunna dö för den här tröjan och färgen- det gula håller i sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0