Stock

Jag hade en fantastisk dag igår i Stockholm! Jag hängde som sagt med min syster och hennes lilla knodd som för övrigt borde kamma hem priset för världens sötaste unge! Vi satt i solen på Nytorget i flera timmar, gjorde en secondhandrunda och avslutade med supergod kurdisk mat på ett supermysigt ställe på Söder som helt klart kan kvala in som ett nytt favvoställe med supergod mat. Jag åt kikärtor i tahini med ägg som man doppade med pitabröd och grönssaker. Det var en befrielse att inte äta en kräftsallad eller parmaskinskabaguette med fabriksmak utan speciell mat som man aldrig ätit förut. Där har vi en av tusen anledningar av att bo i en storstad och inte i en stad där man bara kan välja mellan indisk, italiensk eller grekisk mat!

Idag sov jag till halv elva (blir alltid galen på mig själv när jag sover så länge men brukar tänka på måndagmorgnarna när klockan ringer 6:15 och då tycker jag det var det bästa jag kunde ha gjort...) och sen har jag och min syster tagit en runda på stan som avslutades med en supergod räkmacka på ett mysigt cafe och där har typ hela dagen gått, haha!


Idag på cafet. Halsbandet är Indiska och assymetriska(?) koftan från New Look


Den kurdiska maten igår, ska helt klart göras i detta kök också!

Nu ska jag kolla in min nya bok Egoboost och sedan visa er mina favoriter från Sthlm modeveckan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0