Del 3,ögona!

Vi fortsätter lite på sminkgrejen och nu är det dags för hur jag lägger min ögonmake. Jag använder mig av en guldig och brun skugga plus highlighter när jag lägger ögonmaken. Ibland kan jag också använda rosa eller grå skugga.


Hittade ingen bättre bild men den här får duga.

1. Allra först lägger jag en guldig skugga över hela ögonlocket, men var inte för rädd för att ta för lite skugga för om du bara lägger det upp till globlinjen så förkortas ögat och det ser mindre ut, jag lägger min en bra bit upp mot brynen. Det kommer inte se konstigt ut eftersom som man sedan suddar ut det och det blir inte to much, promise.

2. Sedan använder jag en brunskugga som jag framförallt lägger vid globlinjen och lite uppåt för att det ska hända någonting på ögat, det blir en fin färg. Sedan tar du en ganska stor borste som du suddar ut kantrna mellan de två skuggorna med, men sudda inte för mycket, för då blir det ju onödigt att du använder två skuggor.

3. Sedan kommer min favoritprodukt som är highlightern "muffin" från Makeupstore. Den lägger jag precis nedanför brynen för att ge ett lyft åt ögat och det blir ett väldigt fint resultat. Jag lägger också "muffin" i ögonvrån med en väldigttunn pensel för att öpnna upp ögonen. Älskar't! Muffin är min absoluta skönhetsfavorit efter foundationen som jag skrev om tidigare men "muffin" är värd var enda krona och kan läggas på andra delar av ansiktet också. Visar det senare!

4. Sen tar jag ögonfransböjaren och lägger på mascaran "volume million lashes". Klar't!


Här är "muffin" uppe vid ögonbrynen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0