Gå inte på det!

Åh, jag måste bara säga hur JÄVLA trött jag blir på all retuschering som vi ser överallt (jag lovar dig, typ alla reklambilder, tidningsannonser och modejobb så har grejer fixats till för att uppnå det klassiska idealet) och vi får så jävla enkelt in det här i våra hjärnor. När vi kollar oss i spegeln så jämför vi oss med ett ansikte och kropp som inte finns på riktigt, det farligate vi kan göra är att "programera" in alla retuscherade bilder i hjärnan och automatiskt ställa höga krav på vårat utseende. Det är så jävla enkelt att falla dit, men ett litet tips (som jag själv använder mig av) är att när du kollar på bilder där du tänker "åh, så där vill jag också se ut" eller "tänk om man skulle ha en sådan kropp" så brukar jag rabbla upp i mitt huvud "det där är retusch och inget att sträva efter, du duger som du är". Var liksom medveten om att det inte är äkta, det är det viktigaste tycker jag.

Jag vet hur jävla svårt det är att stå mot alla ideal som finns i samhället, men kämpa på och känn dig inte ensam om du har komplex, det har vi alla mer eller mindre. Vi kanske alltid kommer att tycka att något kan bli bättre på vår kropp eller känna onöjda över något på kroppen men det gäller bara att acceptera hur man ser ut (lättare sagt än gjort, det vet vi ju alla) och i längden är det så jävla oviktigt.

Kämpa på för att inte påverkas av alla skönhetsideal som finns runt omkring oss, för de är ju som sagt inte äkta och man blir inte lyckligare av att ha en kropp som passar in i "skönhetsmallen" även fast tidningar försöker få oss att tro det, Eller vad säger ni?!


Brittan före och efter

Allt har ändrats på Brittany Murhphy

Kolla hur tex Blondinbellas mage har blivit mindre, tycker synd att det är just Blondinbella som accepterar att hennes bilder retuscheras, hon är ju ändå en som ofta snackar om skönhetsideal och självkänsla, och hon borde väl veta hur mycket retuschering och sånt påverkar våran självkänsla.

Hur många har ben som den här modellen? Från H&M Conscious collection.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0