A-Ö, ACNE!

Nu kör vi A-Ö igen, då ni får se lite pics och mina tankar om många av årets kollektioner. Vi börjar med  Johny Johanssons ACNE som visade i London.

Acnes höstkollektion har riktigt fina enskilda plagg (till exempel skorna och de fladdriga, transparenta byxorna) men för mig som gillar det lite mer stilrena och minimalistiska med fiffiga detaljer tycker inte att ACNEs höst är speciellt bra eller spännande. Det känns halvgjort och stylingen känns ofta konstig men det finns något där som Johansson borde spinna vidare på. Till exempel de fladdriga byxorna, detaljerna och skinnet, det är fint och jag skulle vilja ha det hängandes i min garderob. Nästa kollektion vill jag se något mer nytt och överraskande från ACNE. Dessutom känns märket ganska ogenuint (i och för sig svårt att vara det i de hårda modebranschen) och osympatiskt då de har orimliga priser och väldigt dålig kvalite på sina kläder.














Kommentarer
Postat av: Anonym

hur många egna acneplagg äger du? visste inte att kvalitén var dålig...

2011-08-23 @ 20:28:12
Postat av: Karin

Hola! jag äger ett och det är inte speciellt bra. Jag känner många som har plagg därifrån och många säger att det är dålig kvalite. Vad jag förstått är det allmänt kännt att ACNEs plagg har dålig kvalite. kanske inte stämmer, men så har jag hört. Antar att jag känner dig, lite fegt att vara anonym... Vem är du? ;);) kram

2011-08-23 @ 20:39:54
URL: http://karhin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0