SAMVETET

Ingen har väl missat lilla 13-åriga Clarisse som gör Victorias Secrets underkläder med endast en hacka och händer som hjälp. Läs intervjun här. Värt att tillägas är att Victoria Secret trosorna är fair trade. Jag måste erkänna att jag inte blir speciellt förvånad, att den skulle vara gjord av en människa med bra villkor och typ 5 veckors semester förstår nog de flesta av oss, innerst inne.

Jag blir så sjukt kluven av sånt här, jag vill inte köpa de där trosorna men samtidigt vill jag ju ha de där snygga, blommiga trosorna som nyss kom in på H&M i går. Jag vet att det finns ett val, jag behöver ju bara ha max 5 trosor eller 2 byxor men eftersom jag och alla andra är formade av det samhälle vi lever i så förstärker vi ju våran identitet genom konsumtion. Ett par nya undies eller en tröja gör ju mig glad, men det är på sån jävla sjukt stor bekostnad för andra. Men eftersom jag shoppar på H&M, Gina och IKEA så har jag tagit det valet. Men en sak är säker, det kommer inte alls vara lika skönt att sätta på mig mina bruna trosor från victorias secret eller de där ekologiska trosorna från H&M, för de är nog säkerligen BARA ekologiska och inte alls speciellt schysst gjorda.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0