Celines identitetskris?

Jag har funderat på om man kan använda ordet scoop i modesammanhang men efter en långs tid övervägning tänkte jag att det inte finns något perfekta ord för det jag hade tänkt snacka om så vi får använda det ordet(eller jag tror jag faktiskt inte ska använda det mer i det här inlägget, men men...)

Vad är det Celine vill och var är de på väg? I kampanjen för kommande sommar står modellen med en bräda under armen och är naken? Det här är väl det sista jag skulle tro Phoebo Phillibo skulle göra, eller det kanske just är det som är hennes nya jag? Hennes början på att visa att hon tagit ett steg bort från minimalismen. I och för sig är det ju ingen tvekan på att hennes kollektioner har tagit ett step från det stilrena och strikta till ett mer detaljerat och mönstrat Celine även fast grunden fortfande finns där.
Och vet ni, jag gillar det faktiskt, kanske kläderna inte riktigt fallit mig i smaken men det är inte det viktiga just nu. Utan att hur hon vågar prova något nytt, ta ett steg ut ur minimalismen och inte fastnar i det gamla vanliga som jag tycker tex Chloe och StellaMcCartney har gjort. Så thumbs up till Celines nya väg, ska bli spännande vad som kommer härnäst och hur Celine kommer kännetecknas om några år. Modigt gjort av Phoebo, eller så var det bara ett naturligt steg? Annars kanske hon skulle bli en one hit wonder? Vad tror ni?


Tänkte att jag visar lite pre-fallbilder som nyss visats, tycker färgerna stämmer så fint ihop med varandra.










Älskar fallet på klänningen.

S/S kampanjen för 2011, hmmm?

Nu ska jag pusta ut efter en jävligt lång dag med allt från skola, simning och skidköp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0