A-Ö, Dolce & Gabbana!

Dags för A-Ö igen, idag står Dolce& Gabbana på tur med chefsdesigerna Domenico Dolce och Stefano Gabbana och mina förväntningar var ju ganska stora att jag äntligen skulle få se en riktigt bra kollektion (tycker det varit lite fattigt med sådana) men TYVÄRR så är jag inte så imponerad som jag verkligen vill vara.

Som alltid har de satsat på snygga, klassiskt sexiga romantiska plagg men hur många år har vi inte fått sett korta schorts med spets, svarta tajta kavajer och sexiga klänningar som inte täcker speciellt mycket från Dolce&Gabbana. Visst, många av klänningarna skulle jag själv vilja äga men visningen blir som ett sömnpiller av samma sorts kläder. Tråkigt att de bara visar en sorts sexighet. Dessutom är modellerna skrämmande smala, visst får sånna där människor gå på catwalken men blandat med andra kroppsformer. Släng er i väggen som säger att kroppsidealet håller på att ändras, det kommer det fan aldrig göra.

Så, en ganska tråkig och enformig kollektion är det Dolce&Gabbana presterar för våren. Nu sätter jag mitt hopp till deras lite billigare klädmärke D&G. Bilderna och tankarna från de får ni se på lördag!












Så många K;s får kollektionen;

K K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0