A-Ö, Balenciaga!

Woho, dags för veckans andra A-Ö och då blir det Balenciaga. Måste erkänna att jag inte hade speciellt stora förväntingar på den här kollektionen då jag aldrig haft så stor koll på Balenciaga men det var väl på ett sätt bra för då gick jag in med "öppna" ögon. Här kommer allt ni behöver veta om Balenciagas kollektion som visades i Paris 30 September 2010.

Kännetecken: I den här kollektionen möter punk det maskulina och allt som finns däremellan. Som vanligt arbetade chefsdesigner Nicolas Ghesquière med att möta det handgjorda och det teknologiska och det är alltid spännande att se de mötena, även fast det inte alltid faller mig i smaken. Det var mycket jackor, konstiga mönster och lager på lager. Showen började med 3 olika tjejer som han castat från gatan och avslutades med SUPERSTJÄRNAN och min favorit Gisele Bundchen, en riktig jävla upphöjare för showen tycker jag! Såhär sa designern om  de castade modellerna; "It was important not to disguise them. I didn't want clones."



Såhär tycker lilla jag om kollektionen:
De stela, "teknologiska" och punkiga tilltalar inte mig så mycket, men jag rådiggar klockorna som verkligen blandar det teknologiska men inspirerade av nutidens digitala klockor. Om jag hade pengarna skulle jag LÄTT investera i en sån.  Men den senare biten av visningen gillar jag mer, då kommer färgglada skjortor som inte alls känns så svårburna, bara snygga! Kollektionen går från klarhet till klarhet varje går jag kollar på den och jag hittar alltid något nytt och intressant, många bilder har lagts in i min inspirationsmapp och det är alltid ett gott tecken.

Snygga va?



Hur snygg är inte skjortan? Även fast jag har svårt för plagiat så hoppas jag ända på lite kopiering av den hos en budgetkedja i vår!


Showen avslutades som sagt med självaste Gisele, love her. Det är ju också hon som frontar kampanjerna i vår som jag bloggat tidigare om.


Chefsdesigern Nicolas Ghesquière.

Så här många K:s får den;
K K K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0