A-Ö, Rodebjer!

 








Carin Rodebjer inspirerades av  en resa till Fisher Island när hon gjorde sommarens kollektion och tonerna går i nude, gult och havstoner. Och gud vad jag gillar detta! Jag som inte är ett stort fan av minimalismen men ändå tycker att "less is more" väldigt ofta stämmer tycker att kollektionen är en perfekt balans mellan lätt och "clean" och det blir inte för den delen tråkigt eller kreativitetslöst, den känns ärlig! Färgerna är så himla fina tillsammans och det är fina detaljer (till exempel hatten, det snyggt istoppade håret och de snygga armbanden) . Carin flyttade ju till New York i våras och det visar att hon verkligen satsar på en karriär utomlands, och om hon fortsätter på det här sättet så kan jag verkligen se mig framför medvetna amerikaner bära detta. Enda kruxet är väl bara att det är så otroligt många som har samma sorts stil som Carin, men Carin gör det riktigt bra iallafall. En riktigt jävla bra kollektion. Känns dessutom skönt att det inte är svart och lättklädd svensk design som håller på att slå utomlands utan lite mer kretivitet och glädje. Kanske en av vårens bästa kollektioner

Så här många K;s kollektionen får kollektionen:

K K K K

Det enda som fattades till en fullpoängare var lite mer smycken och detaljer.




Kommentarer
Postat av: A.

Svar: Ja, mums. :)

2011-06-06 @ 19:49:25
URL: http://sadeta.blogg.se/
Postat av: CJ

SVAR: Tack söta du! Ha en skön lördagskväll. :)

2011-06-11 @ 20:21:27
URL: http://cjs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0