A-Ö, Lanvin!

Alber Elbaz kollektion för Lanvin innehåller kanske allt en graderob behöver, precis så som Lanvins kollektioner brukar göra. Ganska klassiska men med en ny twist. Och visst, när jag kollar på de första 10-20 bilderna av kollektionen tänker jag att "oj, det här kan bli en ny favorit", " oj, att Alber Elbaz kunde sånt här visste jag inte" eller " gud vad fel jag hade när jag trodde att Lanvin bara var ett tråkigt röda mattan-företag". Men till slut tröttnar jag på bomullsklänningarna med fint fall, eller de tajta klänningarna med assymetrisk skärning. Det blir liksom för mycket, eftersom inget speciellt "händer" i klänningarna. Visst det är fint, och jag skulle gärna bära mycket av det som visas. Men kollektionen och visningen känns alldeles för enspårig ( vi får liksom se massa olika modeller med slickad knut och konstiga murriga färger tusen gånger). När kollektion dessutom senare går in i en "manligare" stil så blir det en konstig kontrast och kläderna är varken bärbara, spännande eller kreativa. Bara konstiga överdimensionerade kavajer. Det syns att Alber Elbaz kan men kollektionen blir tråkig till slut, dessutom skulle jag vilja se lite mer variation i tex materialet, eller iallafall så kunde han försöka hitta någon ny "dimension" i varje plagg med samma material!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0