Sminket, basen

Nu får det fan vara klart med plugg för den här kvällen. Kommer drömma om Aritsofanes, Homeros och lyrik. Över till något roligare, nämligen den andra delen i lilla sminkskolan ( hatar att kalla det så) Förra gången tog jag ju foundation, primer och ansiktskräm. Nu är det dags för transparent puder, solpuder och rouge.

Efter foundation tar jag alltid ytterst lite vitt puder för att mata till ytan och det gör också så att solpudret sitter bättre. Jag använder mig av Affitone från Maybelline, som är en bra budgetpuder. Men förvänta dig ett ganska pudrigt resultat, men den sitter bra och är lätt att lägga.


Det jag använder mig av.

Sen är det dags för solpuder, det kan man använda om man vill för att få till ett lite solkysst ansikte. Men kom ihåg att att solpuder inte nödvändigtvis behöver vara brunt. Om du har en en väldigt ljus hy så kanske din bara snarare bara blir en varm ljusbrun färg. Glöm inte att skaka bort det översta lagret på borsten innan du applicerar på ansiktet, annars kan det blir för mörkt och fläckigt. Lägg solpudret lite lätt i T-zonerna (haka, kind, näsa och panna men se till att det inte blir skarpa kanter) Jag använder Make up stores solpuder (sjukt dryg) men ett budgetalternativ är Max factors. Väldigt bra!

Efter det är det dags för min lilla favorit rouget (favorit för mig dels för att det är kul att lägga och ger ett sånt jävla lyft för ansiktet) Jag använder mig av Make up Stores, sitter ganska bra men är framförallt otroligt dryg och Make up store har snygga färger. När jag lägger rouge försöker jag gör som små bollar på kinderna och lägger framförallt på bullarna men även lite bredvid och ovanför. Ett tips är att tänka att du sminkar som små 3:or på kinden, undvik iallafall att lägga rouget som konstiga indianstreck
Att göra bullkinder utan att se galen ut är bannemej svårt, ha ha.

På torsdag kommer ögonskugga, det är liten konst i sig det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0