Water Aid



Bikini från kollektionen.

H&M släpper Wateraid-kollektion den 26 maj där pengarna går till att fixa rent vatten i många av världens fattigaste länder där också H&M gör sina kläder. Jag känner mig faktiskt alltid lite kluven till det här med att man ska konsumera och samtisgt hjälpa miljön. Visst är det bra att man kan göra två saker samtidigt men hur mycket vatten har inte gått åt till att göra de här kläderna?! Det känns lite dubbelmoraliskt. I slutändan blir det nog en +-situation där jättemycket vatten har gått åt till att producera kläderna, det vattnet skulle lika väl kunnat gå till de fattiga. Klädföretagens välgörenhetsprojekt kommer alltid innebära konsumtion men ibaldn känns det vara så dubbelmoraliskt och som att det inte spelar någon roll att det tex inte är ekologiskt. Konsumtionen i sig är liksom fortfarande fel. Eller åh, jag vet inte riktigt vad jag tycker. För övrigt så är det en riktigt fin kollektion med mycket blåa färger, Kolla in den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0