MACS FOUNDATION

Någon fin, bra liten läsare tipsade mig om att jag skulle skriva och berätta lite vad jag tycker om MAC:s foundation "select" och för er som känner för att läsa det så varsågod!

Jag har provat många foundations under åren (allt från Chanels vitalumiere til Loreals infallible) men jag har aldrig varit så nöjd med en sminkprodukt som jag är med den här fina, lilla produkten.

Den passar dig som har en bra hud (jag har sällan finnar osv) men ändå vill ha en lätt täckning. Jag kanske egentligen inte behöver använda foundation men tycker det är fint och dessutom lättare att arbeta med när man senare ska lägga på rouge, highligher osv. När den gått in i huden blir huden fräsch, den får lyster och ser helt enkelt piggare ut. Dessutom sitter den som ett SMÄCK hela dagen, från tidig morgon till sen kväll. Konsistensen är ganska tunn och smälter fort in i huden. Den här lilla grejen passar dig som vill ha en fin, lystergivande foundation, som inte täcker speciellt mycket men ger en fin, hålbar finish.

För dig som inte vill ha ett mer täckande och sminkat resultat passar nog MACs "studio sculpt foundation" bättre. Men för dig som vill ha ett naturligt resultat så är den här perfekt och det känns som den kommer stå på min sminkhylla i flera år framöver. Det enda lilla negativa med den här superbraiga foundationen är att den inte har någon pumphylsa utan bara ett lock, det blir ganska oekonomiskt och ohygieniskt.




Kommer jag köpa den igen? Ja, det känns som om att den kommer finnas i min sminkväska hur länge som helst.

Hur mycket kostar den?
Ungefär 250-350 kronor, men den är väl värd den där summan. En bra foundation är avgörande för hur resten av din sminkning blir!

För vem passar den?
För dig som har en bra hud och inte vill ha speciellt mycket täckning, men ändå kan tänka dig att lägga ganska mycket pengar på foundationen. Ger en matt finish och oljefri, har solskyddsfaktor 15.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0