Rodebjer A/W 2011

Okej, jag är inte så förvånad att Rodebjers kollektion som visades igår på kvällen gör succe. Och det förstår jag verkligen. Jag älskar färgkombinationerna hur mycket som helst (de stämde så fint ihop med varandra och kläckte nya färgkombinationer hos mig) och den kändes genomarbetad. Succen är helt klart stor hos mdebloggarna och modemänniskor, men det är ju inte så konstigt då fladdrande byxor och draperingar fanns hos Rodebjer och det är ju bloggarnas älskling.  De flesta tycker nog att den toppar S/S 2011-kollektionen men det tycker nog inte riktigt jag. Det var mer spännande och snyggare färger och sminkningar hos A/W 2011kollektionen men plaggen och kombinationerna som fanns hos S/S 2011kollektionen tycker jag var snyggare och mer tilltalande (scrolla ner några inlägg så ser ni S/S 2011 kollektionen) Carin Rodebjer är Sveriges helt klart mest lysande designerstjärna. Jag gillar att det äntligen inte bara är det svarta och superenkla som är mest i ropet (läs Acne) och att en kollektion som har mycket färg hyllas mer än de bäcksvarta i svensk modepress. TACK FÖR DET!


Älskar alla metallicdetaljer

Klänningen över byxan visades för våren 2011, den stnnar till hösten 2011.



Den tröjan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0