Jag sammanfattar

Visningarna på Stockholms modevecka avslutades ju igår och Sveriges bästa, eller iallafall kändaste, designer visade upp kollektionerna för våren som kommer efter hösten 2010 och här är mina favoriter och besvikelser;


Whyreds kollektion imponerade inte så stort på mig men 90tals-favoriten klänning över byxa är tillbaka och jag tyckte Whyred stajlade den allra snyggast!


En anledning till min besvikelse över Whyred, den här fruktansvärda tröjan med en passform som inte ens kan kallas passform!


Vårens snyggaste body(eller är det baddräkt?) från Carin Wester


Carin Westers kollektion var starkt 70-talsinspirerande med STORA axlar, magtoppar och höga schorts och kjolar precis som här, min favoritstylning är denna snygga bustier och kjolkombination.


Stylein hade i år en enkel kollektion med mycket vackra draperingar och fladrande plagg. Färgerna gick nästan i enbart svart, vitt och grått vilket faller mig ganska bra i smaken. Dock känns Stylein lite väl kommersiellt och till nästa år hoppas jag att designen sätts ännu lite mer i fokus.


Min favoritdetalj-luvan!



Jag älskar Ida Sjöstedt för att hon är en motsats till det mörka draperade bomulls-Sverige. Jag såg inte en enda svart färg i kollektionen som nästan enbart bestod av klänningar som flirtade tydligt med 70-talet! Jag inspirerades dock allra mest av håret och sminkningen som hade snyggt röda glansiga läppar och snygga utkammade retrolockar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0