Karins tankar om julgodis

God förmiddag. Jag har precis tagit en skön promenad ute i det jävligt kalla vädret och försökt få fram lite julkänsla på julmarknaden, men igår hade jag iallafall en supermysig och rolig kväll!

Vi gjorde mozartkulor med marsipan, nougat och ljus choklad(lyxigt värre) och knäck, har ni tänkt på att när man gör julgodis så blir man så taggad och smakr liiite för mycket under tillagningen så sen när man faktiskt ska äta dem så är man inte sugen längre? Det "problemet" uppstod igår, lite som ett antiklimax. Men det brukar ju vara så att när allt är degigt och rinnigt så är det som godast. När det blivit stelt är det kanske inte lika gott längre.

Förresten, jag lärde mig 3 grejer igår;

1. Att tomteskum doppad i ljus choklad är himmelriket.



2. Att knäck är som lim, jag efterlyser ett enkelt sätt att göra knäck på där inte knäcken är över hela köket?



3. Att Mozartkulor är stört gott, i rätt mångd alltså annars får man en överdos av marsipan. Det gäller att hålla gränsen liksom.











Allt vårat julgodis när det var klart, mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0