Karins minilondonguide

Precis som jag har lovat hade jag tänkt att lägga upp en minilondonguide med grejer man bara måste göra när man är i London, var man måste äta och såklart shoppingen. Men kom ihåg att jag bara var där i fyra dagar men underbara var de!

För det första vill jag bara säga att man MÅSTE åka till London, det är den bästa staden jag någonsin besökt och jag älskade allt med den och den kändes så lagom stor eller vad man kan säga. Så först och främst: åk till London!

Grejer man bara måste göra enligt mig:

Besöka Madame Toussad's. Gå dit med några stycken(blir så mycket roligare), ladda kameran för det är verkligen hur kul som helst att gå runt där och kolla och ta tusentals(typ) foton och kolla på massa kändisar. Dessutom om sin favoritkändis finns där just då:


Jag och min lover Leo!

Gå det långa promenadstråket och kolla och på broarna Millenium bridge och Tower Bridge(riktigt cool) och kolla ut över Themsen med en glass i handen.


Jag posar lite konstigt med shoppingkassorna vid Tower bridge och redo för en LÅNG promenad i klackskor...

Ta en kvällsrunda vid Bigben, Soho, West end, Trafalgar square och Picaddily Circus.
Vi åkte London eye precis när solen gick ner och jag blev tyvärr inte alls imponerad så det skulle jag faktiskt skippa om jag var i London. Men börja vid London Eye när det mörknar och gå sedan vidare mot Bigben, kolla på det stora Houses of parlament i mörkret och gå sedan viadre mot Trafalgar Square med den stora fontänen och skithöga Lord Nelson. Sen så ska man såklart gå vidare mot Piccadilly circus om man vill vara en tvättäkta turist precis som jag!

Houses of parlament



Jag vid piccadilly!

Restauranger och mat man bara måste trycka i sig:

Man måste gå till Maharani som ligger i Soho och äta indisk mat. Det är nog det GODASTE jag någonsin ätit och det var så himla trevligt, mysigt och GALET GOTT. Beställ hur mycket naanbröd som helst(naanbröd måste vara guds brödgåva till folket, I love it) Adressen är Berwick street, London w1f 8TH. Måste besökas!


Min mat vid Maharani, den vegetariska grytan måste ätas enligt mig.

och såklart Fisn n' chips på äkta engelsk bar:


Men det viktigaste och nästan godaste när man är i en stad är att besöka Starbucks och dricka deras Frappucino
med chokladsmak med massa vispgrädde, det är obeskrivligt gott!


Jag med min frappucino med chokladsmak, skippa dock den med chokladbitar i. Inte alls lika god!

Och när man pratar om London så är ju liksom shoppingen omöjlig att skippa, den var över mina förväntningar och då hade jag redan från början väldigt höga förväntningar och dagen då vi skulle shoppa på Oxford street var jag som en nervös men laddad idrottskvinna som skulle springa OS, det låter som ett skämt men är faktiskt helt sant. Tyvärr hann vi bara med shopping vid Oxford street och marknaden vid Portobello men här är mina favoritbutiker på Oxford street: Min absoluta favorit var new Look där jag köpte det mesta av det jag fick hem som ligger vid början av Oxford vid Marble arch. Är från och med den gången min favoritaffär. Sen borde ju såklart Primark besökas, första blicken när man går in är att det bara är massa Ö&B-kläder men om du tar dig tid och letar så kan man bla hitta en randig kavaj för 130 kronor och två halsband för 40 kronor precis som jag. Kvaliten är ju usel och man mår inte superbra av att gå där inne och tänka på hur de här kläderna kom till. Efter Primark borde man gå vidare mot Uniqlo(Alexa Chungs favoritbutik) som har några riktiga guldkorn om man börjar kolla noga. Om man vill ha riktigt snyga ringar så borde man bege sig till Next och shoppa loss bland ringar i alla dess former och färger. Det är också roligt att gå på varuhuset miss selfridges MEN spara dit sista krut och tid till det 6-våningshöga Topshop som kan behöva flera timmar. Jag tog bara ett plan och det tog nästan en timme, så ha tid för du kommer inte vilja lämna denna underbara butik. För övrigt hade vi kanske 5 timmar på Oxford street men då var det väldigt lite folk så avsätt minst en dag för bara shoppingen på Oxford street. Tyvärr hann vi bara med shopping vid Oxford och Portobello market (som också måste besökas för prutning) men secondhand-shoppingen är nog awesome och Beyond retro i London borde nog besökas för galna fynd.


Jag vid favoritbutiken New Look.

Ja, som ni ser så besökte jag turistställena men om ni undrar något eller vad som helst är det bara att kommentera, lova!

Kommentarer
Postat av: Stina

GRYM GUIDE SYRRAN! Men du missade att man måste gå på fotboll också, haha! Och åka buss på övervåningen, men annars var den awesome. Kan inte du vinna pengar på Lotto och komma och hälsa på braa du? PUSS

2010-05-08 @ 12:51:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0