Vårens solglasögon

Nu börjar ju äntligen solen komma (fast man tvivlar på det då det spöregnar varannan dag typ) och då även solglasögonas säsong och då frågar man sig säkert vilka solglasögon som är hetast i vår, här kommer svaret!

De hetaste glasögona i vår är nog de futuriska, med en rak ram längst upp med lite 3dkänsla. Min favorit Alexander Wangs glasögon blev hippa i början av säsongen och när H&M släppte ett par härmisar var det halv hysteri i bloggvärlden.


Även hos Gucci visades futuriska, stilraka bågar. Lägg märke till den gråa tonen på glasögonen.



Mina favoriter denna säsong är de stora utan detaljer som dessa från Gina Tricot, har lovat mig själv att haffa dem så att jag inte bara går runt i min wayfarers hela sommaren.




Om du vill vara trendriktig ska man helt klart skippa solglasögon med små silverstenar, skippa detaljer och utan märken (vet inte varför sånna glasögon får mig att tänka på Britney)


Sånna här slår nästan trekvartsbyxor i fulhet.

Svenska The Local firm har riktigt snygga bågar i vår, de här är riktigt snygga på Elin!



Så satsa alltså på raka, stilrena bågar och leta hos Lindex och Gina Tricot för budgetalternativ. Men när du har noll inspiration så funkar ju alltid wayfarers, för raybans är still raybans. Don't forget!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0