Lanvin hjärta H&M

H&M lyckades inte hålla det hemligt, och det är ju fruktansvärt tur för min del för om det vore möjligt att dö av att grubbla över världsliga grejer skulle jag nog ha gjort det för länge sedan. Men nu behöver jag som tur är inte göra det längre för designerna som står näst på tur är Lanvin med designerna Alber Elbaz och Lucas Ossendrivjer i spetsen som släpper kollektionen i slutet av November perfekt planerat till julhandeln. Designerna säger så här om grejen;

”H&M föreslog ett samarbete för att se om vi skulle kunna översätta den dröm vi har skapat på Lanvin till en bredare publik utan att tumma på kvaliteten. Jag har tidigare sagt att jag aldrig skulle göra ett samarbete med en modekedja, men det som lockade mig var idén att göra H&M luxuöst, snarare än att anpassa Lanvin till allmänheten. Det har varit en exceptionell upplevelse och resa, där två företag i motsatta positioner har kunnat arbeta tillsammans eftersom filosofin – som går ut på att sprida glädje och skönhet till kvinnor och män runt om i världen – är densamma”, berättar Alber Elbaz, konstnärlig ledare på Lanvin.

Det känns inte riktigt som att Alber Elbaz förstått grejen med tex H&M:s grej med designerkläder för en billigare peng för allmänheten då han säger att han vill göra H&M luxuöst, har man inte tappat halva saken med det här då?

Nu återstår det bara att vänta på att de första bilderna släpps, ännu en lång väntan...



Nu är det dags för balett, hoppas jag inte somnar vid stången!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0