Lite tankar bara om 365 dagar utan shopping

Sofia Hedström som bloggar om mode på SVD har ju haft 365 dagar utan shopping och det skapar ju minst sagt debatt, inte så konstigt då hon verkligen ska "bevisa" att mode inte bara är shopping och jag tycker det verkligen behövs då många av de största modebloggarna både i Sverige och världen har shopping eller dagens outfit som största fokus ( så även jag, försöker dock tänka på att belysa att mode är så mycket annat också) Dessutom finns det såklart en stor miljöaspekt i det här, Naturskyddsföreningen tror att vi köper 40% mer kläder än vi gjorde för nio år sedan. Det är helt jävla stört, en anledning är att även garderoben fått s.k "one night stands" och att modeklimatet med modebloggare och snygga outfits uppmanar oss att shoppa ännu mera och få känslan av att vi behöver nya grejer hela tiden för att göra garderoben. Jag tycker det är sjukt bra att Sofia Hedström gör det här, det skapar debatt( och det är precis det som behövs) och hon ska väl visa att man kan jobba med mode på heltid utan att shoppa en enda liten grej. Jag önskar att jag själv skulle våga göra något sånt här, men usch så tråkigt det skulle vara. Måste erkänna att inte få "uppleva" känslan av en ny grej som man älskar under ett år, eller att aldrig få köpa något under en härlig dag på stan verkar fruktansvärt jävla tråkigt. Sorgligt, men sant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0