A-Ö, Alexander Wang!

Så här sa självaste Alexander wang om kollektionen; "Did you notice anything?" asked Alexander Wang at a preview earlier this week. He paused a beat. "There's no black!" That's right, New York's prince of downtown darkness is turning toward the light. "I was looking for something optimistic," he said, "something pure."


Kännetecken:Wang bannlyste alltså vit i sin vårkollektion, och visade bara några få andra färger som turkos, gult och kamel. Enligt honom blir det lösa passformer i vår, långa längder, samma färg genom en hel outift och tunna lätta material.


Vad tyckte lilla jag om kollektionen?
Åh, min gamla kärlek gör mig faktiskt ganska besviken. Bara för att man inte vill använda svart kan man använda annat än vitt och dessutom liknar de mesta plaggen varandra skrämmande mycket. Det är oinspirerande och till och med ganska fult. Men vet ni varför jag inte rådissar denna kollektion?

Jo, det är därför att det känns härligt att MC-modets grundare och stilförebild vågar göra något annat och komma ut ur sitt "skal". För visst skulle han ha kunnat köra på med det mörka och sportiga och säkert sålt som smör men nu visar han en annan sida av sig självl, ge han några år och det kan bli bra. Det ska bli spännande att se hur höstkollektionen ser ut, kommer han fortsätta köra på den optimistiska ljusa linjen eller gå tillbaka till det sportiga, mörka?


Skorna får däremot mer än godkänt för mig, snygga färger.



Wang himself.


Kollektionen som visades i New York 11 September 2010 får så här många K;s av mig;

K K



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0