5 RIKTIGA FAVORITER

Har haft en så himla mysig dag med Eva, Maja, Frida och Josefine. Vi har ätit pasta carbonara tills vi nästan spytt, köpt massor av godis, spelat "när då då" och lärt oss när rakhyvlen uppfanns och lagt långa ord på Alfapet. Alltså en superduper mysig med de allra bästa! När jag gick hem från Majsan, kom jag på att jag ju faktiskt kan tipsa er om mina budget-favoriter när det kommer till smink. För vem älskar inte att göra kap för typ 50-lappen?



1. Försvarets hudsalva är ju trots allt en klassiker av en anledning, räddar vintertorra läppar på en minut för typ 19 spänn. Lööööv it! 2. H&M:s eyebrushfix. Ehhh, jag undrar hur mina ögonbryn klarade sig utan detta innan. Får brynen att ligga EXAKT där man vill att de ska ligga och de stannar där HELA DAGEN. Det är ganska tjock konsistens så det passar för dig med ganska stora bryn. 3. Depend myrrh oil. Ofta när jag tagit bort nagellack så brukar mina naglar vara ganska torra och osköna och då brukar jag lägga myrrh oil från Depend på naglarna, gör de "mjuka" och finare. Hett tips! 4.Eyebrow liner från H&M. Egentligen gillar jag mest att markera brynen med ögonbrynsskugga men jag tycker penna är super när man har det bråttom och liksom vill få till en "quick fix". Lumenes primer piggar upp och ger ansiktet en sån fin lyster, perfekt att lägga om du vill vara osminkad men bara se lite piggare ut. Men den är också super att lägga innan man börjar med basen, sminket stannar längre och det blir lättare att applicera sminket. Kostar typ 99 spänn.

Kommentarer
Postat av: :)

Eyebrow fix är väl till för ögonbrynen och inte ögonfransarna? .. :)

2012-01-05 @ 12:54:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0