DET HÄR MED SOMMAREN OCH STRANDEN...

Åhh, sånna här tider som innebär blottande av magar, ben och annat innebär ju STOR ångest för många. Dessutom bombarderas vi av rubriker som "gå ner 5 kg på 2 veckor", det där är bara bullshit och du ska inte ändra din livsstil för 2 veckor utan ett helt liv, om du nu behöver det. Den ska dessutom inte innehålla konstiga dieter och hetsträning.

Visst kan vi alla tycka det är jobbigt att sätta på bikinin och visa det vi inte har visat på månader men släpp all ångest över fett som hänger, cellutier eller alldeles, enligt dig, för platta bröst. Det hjälper inte att gå runt och må dåligt över det, bara för det ändras inte din kropp och blir som en modells (och deras är ju ofta retuscherade, don't forget) Var stolt över din kropp, med dina ben kan du ta dig till stranden och njuta av värmen, med brösten kan du mata ditt barn senare i livet (hehe), din mage ska du fylla med massa god jordgubbstårta, mat och kanske göra lite situps med. Tänk vad du kan göra med din kropp! När du kollar på dina ben får du vända de negativa tankarna till något positivt, vilken tur att du har två ben, hur du kommer ta dig fram med dem genom sommaren och hur snygga de kommer bli när de får lite färg. DU bestämmer hur du ska tänka, du mår bara dåligt av de negativa tankarna. De förändrar ingenting. Bara stjälper. Jag lovar dig det! Du kommer inte bli stört nöjd med din kropp direkt men om du tänker "fan vad snygg jag är" och fokuserar på det du gillar hos dig (finns alltid nått man gillar mer) så kommer dina tankar snart vändas. Och dessutom, ditt utseenade är inte livsviktigt. Det är insidan som räknas och det som är avgörande för vad du och andra kommer tycka om dig. Lyckan ligger inte i kroppen, det kan ta lång tid att inse, som för mig och många jag känner, men den gör inte det. Enda lyckan din kropp innebär är allt du får göra med den. Så var stolt över dig själv, gilla dig själv. Skit i dina negativa tankar, lägg dem i en låda när du går ut genom dörren till stranden och skit i dem. Lägg energin på annat, lova mig det.

Givetvis ska man även träna, men inte för att göra några quick-fixes. Utanför att din kropp mår bra av det. Du kommer leva längre, få mindre sjukdomar, vara piggare. Det här med att man får en vältränad kropp får man på köpet. Men den huvudsakliga motivationen ska vara för att DIN kropp mår bra av det. Träna tills du blir lagom trött och träna rätt. (inte alla dagar i veckan, och tänk på förebyggande av skador osv) och ta chanserna du får att röra på din kropp. För det mår den givetvis bra av. Och visst kan man sträva efter att få en riktigt snygg kropp. Men det ska inte innebära nån ångest, bara lust. Du ska fortfarande äta tills du blir mätt och njuta av det du tycker är gott oavsett kalorisumman.  Jag tycker till exempel en stor rumpa och vältränade armar är sjukt snyggt, och visst är det min motivation när jag står där med hantlarna. Men jag behöver alltid påminna mig om varför jag gör det och inte ta det på blodigt allvar. Jag ser det som en kul grej, ett intresse liksom.

Så lova mig att ni njuter och är stolt över era kroppar oavsett om den är tjock, smal, kort eller lång. Ha inte en på er en klänning i 30-gradiga värmen på grund av att ni inte vill visa er mage, ligg inte i en oskön ställning för att eran kropp ser som snyggast ut då och benen blir faktiskt, naturligt, större när man sätter sig ner. Tro det eller ej. Ha en bra sommar och låt inte de negativa tankarna som vi fått från media påverka er. För det påverkar dig bara negativt. Jag vet hur OMÖJLIGT det kan kännas, men det är det inte. Snart vänds dina tankar och du kommer vara stolt som en tupp över din kropp. Eller bara skita i hur den ser ut och lägga energi på annat. Ha en bra sommar nu!



Sånt här ser vi titt som tätt:



Retusch...













Kommentarer
Postat av: Karin

haha åh Lina vad fin du är!! Vad bra av det hjälpte, det gjorde mig glad ;) PUSS

2012-06-10 @ 11:36:08
URL: http://karhin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0